Szkoła Podstawowa nr 3 w Głuszycy

 

 58-340 Głuszyca

 ul. Kolejowa 8

 tel./fax 748456376

 

sp3@gluszyca.pl
  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-02-22

    Imieniny: Małgorzaty, Marty

  • Statystyki

    • Odwiedziło nas: 377699
    • Do końca roku: 313 dni
    • Do wakacji: 120 dni
  • Kartka z kalendarza

Laboratoria Przyszłości

Artykuły

O programie Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Program skierowano do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach programu nasza szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Wsparcie finansowe pozwoliło szkole zakupić wyposażenie techniczne potrzebne w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia programistycznego i projektowego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, jak również stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, ucząc jednocześnie dzieci i młodzież pracy zespołowej.

Czytaj więcej o: O programie Laboratoria Przyszłości

Wyposażenie

Czytaj więcej o: Wyposażenie

Lekcja chemii z Empiriuszem

Celem programu jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości zakupiliśmy,  między innymi, Wirtualne laboratorium Empiriusz.

Dzięki Wirtualnemu laboratorium Empiriusz pracownia chemiczna została wyposażona w kompleksowe, nowoczesne narzędzie do prowadzenia angażujących zajęć.

Uczeń, korzystając z gogli oraz kontrolerów, wykonuje zadania ,przeprowadza zgodnie z instrukcją wybrane doświadczenie: porusza się po realistycznie wyglądającej pracowni, sięga po probówki i odczynniki, przeprowadza reakcje, wyciąga z nich wnioski i efektywnie uczy się poprzez wirtualne doświadczenie. Pozostali uczniowie obserwują jego przebieg na ekranie lub tablicy interaktywnej i wypełniają karty pracy.

Czytaj więcej o: Lekcja chemii z Empiriuszem

Lekcja Informatyki w ramach programu "Laboratoria Przyszłości"

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” nasza szkoła zakupiła min. zestawy LEGO Education SPIKE Prime, które angażują uczniów w praktyczne badanie pojęć STEAM, uczą kodowania i programowania, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju umiejętności informatycznych, matematycznych, i technicznych.


Podczas dzisiejszej lekcji informatyki uczniowie klasy VIIIc wykorzystywali klocki LEGO Education SPIKE Prime do zbudowania wózka, a następnie zidentyfikowania i naprawienia usterki w kodzie. Poprzez takie działania brali udział w ciekawych zajęciach, poznając świat robotyki, który daje nieograniczone możliwości kreatywnego projektowania, logicznego myślenia, planowania, odtwarzania, a także rozwijania wyobraźni.

Czytaj więcej o: Lekcja Informatyki w ramach programu "Laboratoria Przyszłości"

Lekcje z dronem

Dnia 30.10.2022r. uczniowie klasy ósmej na zajęciach informatyki uczyli się obsługi drona, wykonywania fotografii i nagrywania filmów. Pierwsze loty odbyli dziś piloci: Zosia, Mikołaj, Julia i Patryk.

Dron Tello jest nowoczesnym sprzętem zakupionym w ramach programu „Laboratoria przyszłości”, dzięki któremu zajęcia szkolne są bardziej atrakcyjne i pozwalają uczniom rozwijać zainteresowania. Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem drona dają także uczniom możliwość zaznajomienia się z nowoczesnymi technologiami i pogłębić zainteresowanie robotyką.

Czytaj więcej o: Lekcje z dronem

Zajęcia z wykorzystaniem długopisów 3D

Podczas zajęć uczniowie klasy IIa mogli poczuć się jak bohater dawnej bajki pt."Zaczarowany ołówek", gdzie narysowane przez niego obiekty, materializowały się. Bajka stała się rzeczywistością...

Długopisy 3D, które uczniowie wykorzystali, zmieniały rysunki w przestrzenne obiekty, a efekty pracy widoczne były już po kilku minutach. Dodatkowo zajęcia były okazją do integracji uczniów, uczenia cierpliwości, planowania, współpracy, rozwijania kreatywności, wyobraźni przestrzennej i artystycznej.

Dzieci podczas swoich pierwszych prób wykonały ozdoby świąteczne używając różnych kolorów filamentów, które są materiałem do druku 3D.

Długopisy 3D zostały zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” - jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Celem Programu jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Czytaj więcej o: Zajęcia z wykorzystaniem długopisów 3D

Wirtualne Laboratorium Empiriusz

Na zajęciach z chemii nasi uczniowie mogli doświadczyć prawdziwych lekcji przyszłości. Wszystko dzięki wirtualnemu laboratorium Empiriusz, które pozwala w bezpieczny, przyjazny oraz ekonomiczny sposób realizować podstawę programową nauczania chemii w szkole podstawowej. Korzystając z gogli i kontrolerów przeprowadzali wirtualnie doświadczenia zgodnie z instrukcją. Pozostali uczniowie w tym czasie obserwowali to ćwiczenie na tablicy interaktywnej.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii Wirtualne Laboratorium Empiriusz,  które zostało zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” jest doskonałym odwzorowaniem laboratorium chemicznego.

Czytaj więcej o: Wirtualne Laboratorium Empiriusz

Projekty oddziału przedszkolnego z klocków Lego Spike Essential

Od początku roku szkolnego 2022/2023 nasi najmłodsi uczniowie, w ramach zajęć biorą udział w lekcjach poświęconych inżynierii i programowaniu. Lekcje są prowadzone w oparciu o materiały dydaktyczne dostępne w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Uczniowie podczas zajęć budują własne projekty z klocków Lego Spike Essential a następnie tworzą dla nich wirtualną rzeczywistość.

Zestaw SPIKE Essential umożliwia programowanie za pomocą bloków z ikonami i poleceniami słownymi prostego sprzętu — takiego jak inteligentny Hub, silniki, matryca świetlna oraz czujnik kolorów — dzięki czemu nauka przedmiotów STEAM jest interaktywna. Uczniowie współpracują ze sobą w celu znalezienia kreatywnego rozwiązania problemu i dopracowują je metodą prób i błędów.

Czytaj więcej o: Projekty oddziału przedszkolnego z klocków Lego Spike Essential

Klocki LEGO Education SPIKE Prime na lekcjach informatyki

Podczas dzisiejszej lekcji informatyki uczniowie klasy VIIIc wykorzystywali klocki LEGO Education SPIKE Prime do zbudowania wózka, a następnie zidentyfikowania i naprawienia usterki w kodzie. Poprzez takie działania brali udział w ciekawych zajęciach, poznając świat robotyki, który daje nieograniczone możliwości kreatywnego projektowania, logicznego myślenia, planowania, odtwarzania, a także rozwijania wyobraźni.

Czytaj więcej o: Klocki LEGO Education SPIKE Prime na lekcjach informatyki

Rozwijanie umiejętności programowania w Scratch podczas sterowania dronem

Podczas lekcji informatyki uczniowie klas ósmych trenowali sterowanie dronem Tello i w algorytmicznym rozwiązywaniu problemu wyróżniali podstawowe kroki: określenie problemu i celu do osiągnięcia, analiza sytuacji problemowej, opracowanie rozwiązania, sprawdzenie rozwiązania problemu dla przykładowych danych, zapisanie rozwiązania w postaci schematu lub programu.

Nauka sterowania dronem w osi Z pozwoliła określać pozycję drona w przestrzeni (wysokość) oraz rozwijała umiejętność programowania w Scratch.

Czytaj więcej o: Rozwijanie umiejętności programowania w Scratch podczas sterowania dronem